În data de 19.09.2024 Consiliul Local al Comunei Lumina a adoptat HCL nr. 137/19.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante, în conformitate cu OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.
Astfel, debitorii persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, care la data de 31 august 2024 inclusiv, au obligații bugetare principale restante datorate bugetului local al Comunei Lumina, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților și accesoriile aferente, în condițiile prevăzute de hotărârea mai sus menționată.
Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativurmătoarele condiții:
a) toate obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;
c) debitorul să aibă depuse toate declarațiile fiscale, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. Această condiție se considera îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal local;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzator a condițiilor prevăzute la lit. a)-c), până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.
Cererile și notificările contribuabililor care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot fi depuse la sediul primăriei Comunei Lumina din str.Mare, nr.170, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.
Primăria Lumina – Informare facilități fiscale