Primăria Năvodari
Raport de activitate săptămâna 14 – 18 noiembrie 2022
Poliția Locală
– 112 sesizări telefonice, Whatsapp, primite și rezolvate 84
– 33 sancțiuni contravenționale constatate/aplicate
– activități specifice privind verificarea parcurilor Central, Tineretului, Ion Dobre, Front canal, Țara Piticilor și a spațiului verde de la Piața de Pește = zilnic
-verificarea respectării traseelor, mijloacelor de transport public de persoane ce operează pe raza orașului, precum și respectarea de către participanții la trafic a dispozițiilor legale privind oprirea și staționarea = zilnic
– 52 verificări în bazele de date ale M.A.I auto/persoane
– 147 verificări auto peste 3,5 tone tranzit prin U.A.T. Năvodari
– 21 procese verbale trimise spre afișare, 28 procese verbale trimis spre executare silită în alte localități, 48 sancțiuni contravenționale comunicate la domiciliu, 31 implementari procese-verbale abateri rutiere
– 23 persoane juridice și 16 persoane fizice au fost verificate de pe raza orașului Năvodari
– 15 petiții înregistrate
– 2 somații igienizare
Gospodarie Comunală
– Lucrări de salubrizare – sensuri giratorii Bld.Mamaia, curățat piramide florale
– Pregătire teren în vederea amenajării cu rulou de gazon, zona bl.50 și bl.51
– Lucrări de pregătire a trandafirilor pentru sezonul rece – str. Constanței
– Săpat rabate în parcuri și în zona Rorom în vederea plantării florilor
Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat
– 4 avize de funcționare agenți economici
– 5 contracte de concesiune
– 18 verificări documentanți cadastrale
– 53 corespondențe externe
– 64 corespondențe interne
– 2 autorizații de parcare
– 60 cereri registru fose
SERVICIUL TAXE ȘI IMPOZITE
– Total chitante emise 628 din care 336 la ghiseu cu numerar, 126 la ghiseu cu POS, 52 prin Etax, 114 ordine de plata operate
– Declaratii de impunere operate in sistem
– 480 declarații cladiri persoane fizice și juridice
– 240 declarații auto persoane fizice și juridice
– 422 declarații teren persone fizice și juridice
– 160 declarații de taxa de salubrizare
– 346 modificari/completari de roluri persone fizice și juridice
– 100 amenzi contravenționale operate în sistem
– 38 adrese de înființare proprie pe venituri persoane fizice
– 112 adrese diverse
S.P.C.L.E.P Năvodari
Au fost înregistrate:
– 113 cereri pentru eliberare acte de identitate
– S-au înmânat 119 acte de identitate
– S-au înregistrat 5 căsătorii, 0 nașteri, 3 divorțuri
– Au fost eliberate, la cererea persoanelor fizice, 35 de certificate de stare civilă
JURIDIC
– Derularea pe rolul instanțelor de judecată a 24 dosare
– 31 comunicări de hotărâri judecătorești, citații – inștiințări termene și solicitări ale instanței
– 9 adrese de corespondență internă și 6 către alte instituții și cetățeni
– 26 contracte avizate de legalitate
AUDIT
– Prelucrare date primate de la entitatea audită și documentelor specifice
– Actualizare PAIC, întocmire buget afferent anului 2023 pentru activitatea de audit public intern și elaborare de procedure specific
– Studierea legislației pentru misiunea în curs, a ghidurilor și a procedurilor precum și îmbunătățirea cunoștințelor
URBANISM
– 37 certificate de urbanism întocmite
– 23 autorizații de construire întocmite
– 5 adrese de corespondență soluționate
– 17 certificate de atestare a edificării construcției întocmite
– 23 adeverințe de nomenclator stradal întocmite
– 5 proces verbale de receptie
– 13 înștiințări privind valoarea finală a lucrării
TERMICA
– Refacere covor asfaltic: str. Viilor, Măceșului, Ciocârliei, Liliacului
– Lucrări de reparații trotuare – str. Rândunelelor
– Demontare antiviteze pe străzile Albinelor, Rândunelelor, Gării, Speranței
– Montare indicatoare rutiere- str. Frunzelor, Cabanei, Midiei
CLUB SPORTIV NĂVODARI
• Secția de rugby, sâmbătă, 19 noiembrie, ora 11, Universitatea Cluj – CS Năvodari, meci din Liga Națională de Rugby seniori, antrenori Cristian Husea, Cornel Suciu, Virgil Năstase.
• Secția de box, 14 – 26 noiembrie, Maria Cimpoeru (categoria 75 kg) de la CS Năvodari este în echipa României, care participă la Campionatul European de box pentru tineret din Spania. Antrenori Ferodin Ablalim și Marcel Jipeanu.
• Secția de fotbal seniori, sâmbătă, 19 noiembrie, ora 13, meci din Liga a 4-a, Viitorul Hârșova – CS Năvodari, antrenor Constantin Funda.
• Juniori A1, sâmbătă, 19 noiembrie, ora 11, Viitorul Hârșova – CS Năvodari.
Antrenor Florin Adam.
• Juniori C2, vineri, 18 noiembrie, ora 20, teren sintetic, CS Năvodari – CFR Constanța. Antrenor Ciprian Cazan.
• Secția de volei, duminică, 20 noiembrie, ora 12, Sala Sporturilor Năvodari, Campionatul Național de volei junioare, CS Năvodari – CSS Tulcea. Antrenor Robert Pererva.
ASISTENȚA SOCIALĂ
Compartimentul Beneficii de Asistenţă Socială
– s-au efectuat 80 anchete sociale pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei cu energie electrica conf. Legii nr. 226/2021
– s-au primit 67 cereri privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie conform Legii 226/2021, urmate de verificare in programul PatrimVen si inregistrate in sistemul informatic
– s-a primit un număr de 292 cereri privind acordarea de tichete sociale cf. HCL 72/2022 (pensionari, persoane fara venit, ASF, VMG) – verificari efectuate in PatrimVen si inregistrate solicitarile eligibile
– s-au efectuat 3 anchete sociale pentru solutionarea cererilor de ajutor financiar ,,Cald in casa ta,, derulat la nivel local.
– s-au efectuat 2 anchete sociale pentru verificarea condițiilor de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți cf. OUG 113/2022 (cetateni ucraineni)
– s-au primit 5 dosare indemnizație creștere copil/stimulent de inserție, 7 dosare alocație de stat;
– s-au efectuat 3 anchete sociale pentru stabilire drept alocatie pentru sustinere a familiei;
– s-au eliberat adeverinţe ( de vechime, pentru eliberarea acordului de la DGASPC, medic, burse sociale) la solicitarea asistenţilor personali;
– vizite în teren și efectuare anchete sociale/monitorizări pentru minorii cu handicap la solicitarea părinților și/sau din oficiu (10 cazuri)
– vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru adulții cu handicap la solicitarea beneficiarilor (12 cazuri)
Protecția Copilului:
– 2 adrese noi primite de la DGASPC Constanța cu privire la verificarea situației familiei unor copii în dificultate;
– 5 vizite în teren pentru efectuarea verificărilor și a anchetelor sociale solicitate de diverse instituții, cât și redactarea rapoartelor aferente;
– 5 adrese de răspuns întocmite și transmise instituțiilor solicitante.
Autoritate Tutelară:
– 6 adrese noi primite de la Judecătorie si Notariate, cu privire la efectuarea rapoartelor psihosociale in dosarele privind: divorț cu minori, stabilire program vizita, reexaminare punere sub interdictie (numire tutore), ordonanta presedintiala),
– 12 deplasări in teren pentru efectuarea verificarilor/ întocmirea anchetelor psihosociale privind situatia minorilor/ persoanelor adulte cu dizabilități;
– 6 adrese de raspuns redactate si transmise instituțiilor solicitante, cât si unei unitati de invatamant pentru clatificarea situatiei unui copil;
– convorbiri telefonice cu partile din dosare pentru solutionarea dosarelor in lucru/ clarificarea unor aspecte si stabilirea vizitelor;
Protecția Persoanelor cu Handicap
– vizite în teren și efectuare anchete sociale/monitorizări pentru minorii cu handicap la solicitarea părinților și/sau din oficiu (10 cazuri)
– vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru adulții cu handicap la solicitarea beneficiarilor (12 cazuri)
– s-a întocmit documentația pentru încetarea unei indemnizatii lunare pentru o persoană adultă cu handicap grav, la cererea beneficiarului
– pe parcursul întregii săptămânii personalul serviciului a efectuat verificări în sistemul informațional PatrimVen și a oferit informaţii şi consiliere beneficiarilor care s-au adresat instituţiei noastre, atât la sediu cât şi telefonic şi la adresa de e-mail;
CENTRU DE ZI PENTRU COPII (CZC)
• În prezent, se află în evidența centrului 30 de beneficiari, din care 8 sunt incluși pe grupa gimnazială, iar 21 pe grupa primara, 2 pe consiliere psihologică (un copil doar consiliere, unul inclus si la activitatile socio-educative).
• S-au încetat 2 dosare de acordare servicii la CZC
• S-au inregistrat 5 cereri pentru admitere la CZC pentru grupa primara
• S-a înregistrat 1 cerere pentru admitere la CZC pentru grupa gimnaziala
• S-a înregistrat 1 cerere pentru admitere la CZC doar pentru consiliere psihologica
• Se afla in lucru situatia unei mame cu copii referita de Compartimentul Autoritate Tutelara si Protectia Copilului
• Concomitent, personalul a fost implicat in previzionarea bugetară pentru 2023
• S-a purtat o discuție cu beneficiarii privind drepturile și obligațiile acestora în cadrul centrului, punctându-se asupra sarcinilor pe care aceștia le au de efectuat zilnic;
• Derularea programului de activități educaționale adaptat perioadei școlare, împărțit în două grupe:
o 09:00 – 12:00 ciclul gimnazial
o 12:00 – 15:00 ciclul primar.
• Copiii au fost impărțiți în echipe, lucrându-se în acest fel grupați în funcție de anul de școlarizare în care se află, oferindu-se sprijin pentru efectuarea temelor școlare;
• S-au derulat programele de socializare și recreere, aferente fiecarei zile: joacă în echipe „Țară, țară vrem ostaș”, jocuri de îmbogățire a vocabularului „Ghicește cuvântul”, jocuri de atenție „Telefonul fără fir”.
• S-a marcat Ziua Dobrogei, prin diferite activități specifice acestei sărbători: dansuri, cântece și bucate alese care să demonstreze diversitatea etnică și culturală a tărâmului dobrogean;
CENTRU DE ZI PENTRU PERSOANE ÎN VÂRSTĂ (CZPV)
– În prezent se află în evidența centrului 23 de beneficiari;
– S-a asigurat activitatea de asistență socială și socializare pentru beneficiarii centrului, respectiv :
A fost realizată socializarea cu vârstnicii. Au fost abordate subiecte prin care s- a dorit stimularea pozitivă a factorului cognitiv și emoțional;
Au fost completate instrumentele trimestriale de diagnoză pentru un beneficiar din cadrul CZPV, respectiv: fișă de evaluare, plan de intervenție și fișă de monitorizare;
– A fost consiliat un solicitant de servicii sociale în cadrul Centrului de Zi pentru Persoane în Vârstă cu privire la procedura de accesare;
– Au fost preluate toate apelurile telefonice sosite la numărul de telefon al Centrului de Zi pentru Persoane în Vârstă și au fost oferite informațiile solicitate;
– A fost întocmită documentația necesară organizării Seratei dansante „Trecut-au anii! Dans și voie bună!”. În acest sens au fost redactate: propunerea de organizare eveniment și referat de necesitate;
– A fost contactat medicul de familie al unei persoane vârstnice din orașul nostru pentru ca, împreună cu aparținătorii să îi poată fi constituit dosarul de încadrare în grad handicap;
– A fost consiliat și îndrumat un cetățean din orașul nostru pe marginea drepturilor de care poate beneficia ca sprijin social;
– A fost efectuată o deplasare pe teren, la domiciliul aparținătorilor unui vârstnic din orașul nostru pentru a se efectua o anchetă socială. Pe marginea acestei situații a fost redactat un răspuns/adresă și către DGASPC – Constanța;
– S-au desfășurat următoarele activități de socializare și terapie ocupațională:
SOCIALIZARE: discuții libere între beneficiari; s-a sărbătorit ziua de naștere a unei doamne beneficiare;
ERGOTERAPIE: cusut peretare după model ales;
ARTTERAPIE: atelier de pictură pe pânză și pe sticlă; turnare piese decorative de porțelan
– S-a derulat proiectul “Dăruim amintiri celor dragi”;
– S-a organizat și s-a sărbătorit Ziua Dobrogei;
UNITATEA DE INGRIJIRE LA DOMICILIU (UID)
• Pentru 9 vârstnici din orașul nostru au fost acordate servicii sociale de îngrijire la domiciliu, beneficiari ai Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstni și au primit sprijin în efectuarea activităților uzuale ale vieții de zi cu zi, precum: igiena corporală și a eliminărilor, îmbrăcare/dezbrăcare, hrănire și hidratare, companie, efectuare cumpărături, menaj, etc.;
• Zilnic au fost efectuate scurte ședințe – asistent social și îngrijitori la domiciliu pentru a se cunoaște situația benefiaciarilor UID la zi;
• A fost întocmit calculul de regularizare pentru unul dintre beneficiarii Unitîții de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice;
• A fost întocmită propunerea de buget pentru anul 2023, aferentă Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice.
Activitate specifică pentru aplicarea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară
• S-au procesat cele peste 1500 de cereri de decont primite pentru lunile septembrie si octombrie;
• S-au realizat vizite pe teren în vederea confirmării veridicitității datelor de pe cererile de decont;
• Au fost înaintate catre autoritatile competente rapoarte de constatare privind neconformitatile cu cele declarate in cereri;
• S-au colectat date actualizate ale minorilor ucraineni aflați pe teritoriul Orașului Năvodari care vor transmise DGASPC Constanta;
• Sunt in lucru adrese de raspuns privind refuzul de acordare a platilor pentru cererile care nu respecta reglementarile legale in vigoare;
Achizitii Publice și Management Programe
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII LICEULUI TEHNOLOGIC LAZAR EDELEANU NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• au continuat lucrările de construcții la Liceul Lazăr Edeleanu Năvodari –fiind executate următoarele tipuri de lucrări:
• au fost încheiat actele adiționale nr. 10, 11 și nr. 12/2022 privitoare la ajustarea valorii situațiilor de lucrări conform prevederilor legale;
• s-a finalizat montajul placajului ceramic aferent fatadei ventilate, au fost finalizate lucrările la fațadele clădiri, la acoperiș, fiind montate parasolarele și panourile fotovoltaice, fiind executate lucrările de amenajare a spații parterul clădirii inclusiv toaletele destinate persoanelor, fiind finalizată montarea tâmplăriei exterioare, a ușilor și a geamurilor pentru toate corpurile de clădire fiind finalizată și execuția părții laterale dinspre sud – glafurile exterioare;
• au fost amenajate rampele pentru persoanele cu dizabilitati, iar pe fațada posterioara s-a montat sistemul de susținere al ceramicii si al saltelelor de vată;
• la interior au fost montate echipamentele HVAC, necesare pentru punerea in funcțiune a panourilor fotovoltaice și a fost finalizata hidroizolația la cele doua accese in clădire ( usa de acces a cadrelor didactice si ușa de acces a elevilor);
PROIECT ,,EXTINDERE ȘI AMENAJARE ȘCOALA NR. 3 NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• pentru a mări capacitatea portantă a terenului de fundare și pentru a preveni tasările diferențiale, a fost demarată execuția lucrărilor de săpătură și de compactare a zonei rezultate necesare pentru amenajarea pernei;
• după execuția lucrărilor de săpătură și execuția lucrărilor de compactare pentru amenajarea fundației se va trece la execuția pernei de loess sau rezultat din carieră;
PROIECT ,,FINALIZARE ȘI MODERNIZARE CLĂDIRE CU FUNCȚIE CULTURAL RECREATIVĂ-CASA DE CULTURĂ NĂVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• Au fost începute lucrările de execuție a investiției, fiind demarate lucrările de desfaceri și demolare a elementelor de construcție degradate, vechi;
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE PRIN MODERNIZAREA SI EXTINDEREA ILUMINATULUI PUBLIC IN ORASUL NAVODARI” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020, AXA PRIORITARA 3 – SPRIJINIREA TRANZIȚIEI CĂTRE O ECONOMIE CU EMISII SCĂZUTE DE CARBON, PRIORITATEA DE INVESTITII 3.1 – SPRIJINIREA EFICIENȚEI ENERGETICE, A GESTIONĂRII INTELIGENTE A ENERGIEI ȘI A UTILIZĂRII ENERGIEI DIN SURSE REGENERABILE ÎN INFRASTRUCTURILE PUBLICE, INCLUSIV ÎN CLĂDIRILE PUBLICE, ȘI ÎN SECTORUL LOCUINȚELOR, OPERATIUNEA C – ILUMINAT PUBLIC, COD SMIS 126779
• Au fost solicitate clarificări în vederea lămuriri unor aspecte privitoare la ofertele înaintate, urmând ca în perioada următoare să fie încheiat contractul pentru servicii de asistență tehnică, proiectare și execuție ;
• Au fost analizate ofertele tehnice și a fost întocmit un raport în acest sens;
• Sunt analizate ofertele tehnice, finalizarea evaluării ofertelor urmând a se realiza până la sfârșitul lunii în curs.
• A fost încheiat un contract cu un expert cooptat pentru analizarea ofertelor tehnice și atribuirea contractului de execuție de lucrări;
• A fost demarată analizarea documentelor de calificare;
• Au fost depuse 4 oferte din partea unui număr de 4 asocieri formate din 10 operatori economici;
PROIECT ,,LARGIRE SI ASFALTARE POD ECLUZA” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL NATIONAL DE DEZVOLTARE LOCALA 2
• În perioada imediat următoare se vor executa lucrări de montare a unor stâlpi noi de iluminat public, stâlpi care au o arhitectura deosebită;
• A fost finalizată asfaltarea unui tronson si a sensului giratoriu, fiind demarate lucrările de infrastructură;
• A fost frezată îmbrăcămintea asfaltica existenta spre Mamaia Nord si spre girație Năvodari;
• Au fost asfaltate suprafețele frezate cu un strat de BA16;
• Se montează parapet pietonal (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Se montează parapet de siguranță tip greu (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Au fost executate lucrări de betonare trotuar (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Au fost dezafectați stalpii de electricitate. (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari)
PROIECT “ÎMBUNĂTĂȚIREA MOBILITĂȚII URBANE IN ORAȘUL NĂVODARI PE STRĂZILE CE DESERVESC TRANSPORTUL IN COMUN: STRADA RÂNDUNELELOR, STRADA ALBINELOR, STRADA CONSTANTEI, STRADA PLOPILOR, STRADA RECOLTEI, STRADA CORBULUI, STRADA NUFERILOR”
• urmează încheierea contractului de execuție de lucrări
• au fost analizate ofertele tehnice și financiare, fiind solicitate documentele pentru susținerea DUAE ofertantului clasat pe primul loc;
• s-a emis autorizatia de construire;
• s-a transmis catre ISC anuntul de incepere lucrari;
• s-a transmis catre ISC programul de control al calitatii.
• au fost analizate ofertele pentru atribuirea contractului de lucrări;
• Acest obiectiv se va realiza prin asfaltarea și modernizarea celor mai importante străzi aflate pe traseul mijloacelor de transport în comun – aproximativ 4,3 km de drumuri. Zonele care se vor asfalta sunt strada Rândunelelor, strada Albinelor, strada Constantei, strada Plopilor, strada Recoltei, strada Corbului, strada Nuferilor. În aceste zone se va avea în vedere redimensionarea trotuarelor, reamenajarea spațiilor verzi de aliniament, reconfigurarea traseelor de autobuz si prelungirea acestora si in zone periferice ale orașului, investiții necesare dacă avem în vedere stadiul avansat de degradare al infrastructurii rutiere si infrastructura nemodernizata ale unor străzi din anumite zone ale orașului. De menționat este faptul că str. Plopilor va fi modernizată în întregime prin lărgirea la 4 benzi, asfaltare integrală, amenajarea spațiilor verzi – rulouri de gazon, modernizarea aleilor pietonale, realizarea de piste de bicicliști, stații de bike-sharing si rasteluri pentru biciclete.
PROIECT ,,UNITATE DE INGRIJIRI PERSOANE VARSTNICE SI CENTRU DE ZI ORAS NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020”
• A fost reluată procedura de achiziție publică în vederea încheierii unui nou contract de achiziție publică;
• Datorită slabei activități la nivelul șantierului, a fost reziliat contractul de execuție de lucrări, a fost înaintat și aprobat un proiect de hotărâre prin care s-a actualizat prețul lucrărilor de investiții în conformitate cu prevederile legale;
• Au fost realizate lucrările de deviere a rețelei de alimentare cu apă și canalizare de pe amplasament;
• Au fost executate lucrările de săpătură a fundației;
• În cadrul programului Anghel Saligny a fost aprobată realizarea proiectului
PROIECT “ASFALTARE TRAMĂ STRADALĂ ZONA MAMAIA-SAT, ORAS NĂVODARI”;
• A fost propus spre aprobare și aprobat proiectele de hotărâre pentru depunerea proiectelor în vederea finanțării prin PNRR;
Primăria Năvodari Raport de activitate săptămâna 14 – 18 noiembrie 2022
Nov 21, 2022