Construirea nodului de descărcare al Autostrăzii A4 pe teritoriul comunei Cumpăna ar fi trebuit să fie finalizat în august – septembrie 2021 și astăzi, în ianuarie 2022 se află abia la stadiul de predare a Studiului de Fezabilitate. Proiectantul a achitat în ultima zi a contractului de proiectare garanția de bună execuție ceea ce a atras după sine discuții intense, chiar și problema rezilierii contractului de către CNAIR. Extinderea carosabilului DN39 E și nodul de descărcare A4 sunt două proiecte majore pentru dezvoltarea comunei Cumpăna. Studiul de prefezabilitate privind proiectul de lărgire a DN 39E se află la acest moment la CNAIR, la Comitetul Tehnico-Economic, comisie care trebuie să analizeze această documentație, acte trimise de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța în cursul zilei de vineri, 28 ianuarie. Contractul de finanțare și execuție a celor două mari investiții are ca termen de 30 decembrie 2023.
Studiul de prefezabilitate pentru proiectul de lărgire a DN 39E a fost împărțit în două bucăți. Unul cuprinde bucata de la sensul giratoriu – bifurcație Cumpăna până la intrarea pe pod și este susținut din fonduri europene, iar bucata cuprinsă de la coborârea după pod până la canalul Dunăre – Marea Neagră este susținut din bugetul statului.
În ianuarie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA anunţa organizarea şi desfăşurarea unei proceduri publice pentru atribuirea contractului „Elaborare studiu de fezabilitate şi proiect tehnic de execuţie pentru obiectivul Nod Rutier Cumpăna A4 (km 16+700) – DN 39 E”.