Primăria Năvodari
Raport de activitate săptămâna 5-9 septembrie 2022
Politia Locala
– 41 sesizări telefonice, Whatsapp, 112 primite și rezolvate
– 17 sancțiuni contravenționale constatate/aplicate
– verificarea respectării traseelor, mijloacelor de transport public de persoane ce operează pe raza orașului, precum și respectarea de către participanții la trafic a dispozițiilor legale privind oprirea și staționarea
– 17 verificări în bazele de date ale M.A.I auto/persoane
– 86 verificări auto peste 3,5 tone tranzit prin U.A.T. Năvodari
– 31 procese verbale trimise spre afișare, 15 procese verbale trimis spre executare silită în alte localități, 16 sancțiuni contravenționale comunicate la domiciliu, 11 implementari procese-verbale abateri rutiere, 25 petiții înregistrate
– 15 persoane juridice și 8 persoane fizice au fost verificate de pe raza orașului Năvodari
– 2 somații pentru igienizare
Gospodarie Comunala
– Igienizare cimitir
– Tuns, cosit rulouri de gazon
– Mentenanță Biobază
– Reparat mobilier stradal și locuri de joacă vandalizate
– Montat gărduleț loc joacă parc Front Canal
– Pregătire teren în vederea montării rulourilor de gazon zona bl.53
– Amenajare țarc câini parc Front Canal
Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat
– 10 avize de funcționare agenți economici
– 5 procese verbale de receptie
– 14 contracte de concesiune
– 65 vizări autorizații taxi
– 2 aviz ocupare domeniu public
– 67 corespondențe externe
– 74 corespondențe interne
– 1 acord intabulare
S.P.C.L.E.P Năvodari
Au fost înregistrate:
– 153 cereri pentru eliberare acte de identitate
– S-au înmânat 132 acte de identitate
– S-au înregistrat 15 căsătorii și 6 decese
– Actualizare Registru Național de Evidență a Persoanelor pentru 128 de persoane
– S-au furnizat datele a 52 persoane la cerere a unor autorități publice sau persoane fizice
Juridic
– Derularea pe rolul instanțelor de judecată a 10 dosare
– 27 comunicări de hotărâri judecătorești, citații – inștiințări termene și solicitări ale instanței
– 11 adrese de corespondență internă și 3 către alte instituții și cetățeni
– 6 contracte avizate de legalitate
Audit
– Întocmire Proiect Raport misiune audit și adrese de aprobare și comunicare către compartimentele implicate
– Studierea legislației, a ghidurilor și procedurilor în vederea pregătirii acțiunilor de audit viitoare ce se vor desfășura în anul 2022, precum și pentru îmbunătățirea cunoștințelor
Serviciul Impozite si Taxe
• 148 certificate fiscale emise la persone fizice si juridice
• Total chitante emise 698 din care 387 la ghiseu cu numerar, 120 la ghiseu cu POS, 44 prin Etax, 147 ordine de plata operate
• Declaratii de impunere operate in sistem
– 427 declarații cladiri persoaae fizice și juridice
– 198 declarații auto persoane fizice și juridice
– 320 declarații teren persone fizice și juridice
– 203 declarații de taxa de salubrizare
– 348 modificari/completari de roluri persone fizice și juridice
• 164 amenzi contravenționale operate în sistem
• 96 somații + titluri executorii persoane fizice
• 42 adrese de înființare proprie pe venituri persoane fizice
• 14 adrese ridicare popriri
• 85 adrese diverse
• 9 dosare de scutire plată pentru persoane cu dizabilități
Urbanism
– 21 certificate de urbanism întocmite
– 11 autorizații de construire întocmite
– 9 adrese de corespondență soluționate
– 13 certificate de atestare a edificării construcției întocmite
– 6 adeverințe de nomenclator stradal întocmite
– 1 proces verbale de receptive
– 5 înștiințări privind valoarea finală a lucrării
CLUB SPORTIV NĂVODARI
Secția de fotbal seniori, marți, 6 septembrie, ora 17, meci din Liga a 4-a, CS Murfatlar – CS Năvodari. Antrenor Constantin Funda.
Juniori A1, marți, 6 septembrie, ora 15, CS Murfatlar – CS Năvodari. Antrenor Florin Adam.
Secția de fotbal seniori, vineri, 9 septembrie, ora 17, meci din Liga a 4-a, CS Năvodari – Farul Tuzla. Antrenor Constantin Funda.
Juniori A1, vineri, 9 septembrie, ora 15, CS Năvodari – Farul Tuzla. Antrenor Florin Adam.
Juniori B1, sâmbătă, 10 septembrie, ora 14, Dacia Mircea Vodă – CS Năvodari. Antrenor Adrian Manea.
Juniori D3, teren sintetic, joi, 8 septembrie, ora 18, CS Năvodari – Luceafărul Constanța.
Antrenor Marius Claudiu Dinicu.
Juniori D3, teren sintetic, sâmbătă, 10 septembrie, ora 9, CS Năvodari – CS Medgidia.
Antrenor Marius Claudiu Dinicu.
Secția de box, Sala Sporturilor Năvodari, 5-10 septembrie, Campionatul Național de box feminin pentru cadete, junioare, tineret și senioare. Participă 13 sportive de la CS Năvodari.
Antrenori Ferodin Ablalim și Marcel Jipeanu.
Secția de șah, sâmbătă, 10 septembrie, ora 10, tinerii șahiști de la CS Năvodari participă la turneul Mamaia Chess Kid, competiție de șah blitz pentru copii U12 organizată în perioada Campionatului Mondial de la Mamaia. Antrenor Daniel Panainte.
ASISTENȚA SOCIALĂ
Compartimentul Beneficii de Asistenţă Socială
– s-au primit un număr de 30 solicitări privind acordarea ajutorului de urgență pentru achiziționarea și instalarea unui sistem de încălzire a locuinței conform HCL 246/19.08.2022;
– s-au efectuat 13 anchete sociale privind acordarea ajutorului de urgență pentru achiziționarea și instalarea unui sistem de încălzire a locuinței conform HCL 246/19.08.2022;
– s-a întocmit documentația privind acordarea ajutorului financiar pentru programul Cald în Casa ta, acordat în baza HCL 246/2022 pentru un număr de 25 de beneficiari;
– s-au efectuat 5 anchete sociale pentru reevaluarea conditiilor de acordare a prestatiei sociale privivind venitul minim garantat;
– s-au efectuat 3 anchete sociale pentru reevaluarea condițiilor de acordare a prestației sociale privind alocația pentru susținere a familiei;
– s-au primit un numar de 8 solicitari privind acordarea stimulentului educational conform Legii 248/2015;
– s-a efectuat o anchetă socială pentru verificarea condițiilor de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți cf. OUG 113/2022;
– s-au primit 6 dosare indemnizație creștere copil si 9 dosare alocație de stat;
Protecția Copilului:
– 3 adrese noi primite de la DGASPC cu privire la solicitarea de anchete sociale pentru: copil spitalizat, minor infractor, mamă minoră, conflicte/neințelegeri intre părinți,
– 5 anchete sociale/adrese transmise DGASPC și SCJU, cu privire la situația actuală a părintelui unui copil cu măsură de protectie specială, reintegrare minor în familia naturală, mamă minoră, minoră în situație de risc, reevaluare măsură de protecție,
– 4 vizite în teren în vederea efectuării anchetelor sociale și redactarea raportelor de vizită aferente,
Autoritate Tutelară:
– 2 adrese noi de la Judecătorie pentru efectuare anchetă socială, având ca obiect ordonanță presedințială stabilire domiciliul minor, acțiune stabilire paternitate,
– 3 anchete sociale solicitate de Judecătorie, pentru exercitarea autorității parintești, stabilirea paternității, stabilire tutore,
– 4 vizite în teren și redactarea rapoartelor aferente, actualizare evidență cazuri/compartiment corespondență cu Judecătoria/notariat,
Protecția Persoanelor cu Handicap
vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru minorii cu handicap la solicitarea părinților, întocmirea și înaintarea acestora conducerii spre semnare (4 caz.), din care:
-reevaluare și încadrare în grad de handicap (1 caz);
-orientare şcolară şi profesională (3 caz);
– vizite în teren pentru verificarea din oficiu a planurilor de abilitare –reabilitare a copiilor cu dizabilități/asistenților personali ai minorilor cu handicap grav (1 caz.), întocmirea rapoartelor/referatelor și înaintarea acestora conducerii spre semnare, din care:
-monitorizarea planurilor de abilitare-reabilitare a copiilor cu handicap (1 caz.);
– activități derulate din oficiu în vederea sprijinirii familiilor în demersurile ce trebuie să le întreprindă pentru clarificarea situației copiilor cu dizabilități (5 caz.), întocmirea rapoartelor de vizită/întrevedere/convorbire telefonică și/sau adreselor și înaintarea acestora conducerii spre semnare, din care:
– convorbiri telefonice, întrevederi, vizite la aparținătorii minorilor (4 caz.);
– informarea altor instituții în scris (Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța) privind situația minorilor, a stării lor de sănătate (1caz);
– vizite în teren și efectuarea anchetelor sociale la solicitarea Comisiei de analiză și soluționare a cererilor de atribuire a locuințelor sociale (1 caz) și înaintarea acestora conducerii spre semnare;
CENTRU DE ZI PENTRU COPII (CZC)
• În prezent, se află în evidența centrului 28 de beneficiari, din care 11 sunt incluși pe grupa gimnazială, iar 17 pe grupa primara, 3 pe consiliere psihologică.
• Menținerea derulării activității intergeneraționale ”Ora de teatru” cu participarea persoanelor în vârstă și copiilor înscriși la Centrul de Zi pentru Copii și Persoane în Vârstă, conform planificării în ziua de joi, interval orar 15.30 – 17.00;
• S-a finalizat înca un dosar pemtru admitere la Centru de Zi pentru Copii pentru cele 2 cereri de admitere și va intra cu 12 septembrie;
• S-au înregistrat 4 cereri pentru admitere la Centru de Zi pentru Copii;
• S-a înregistrat o cerere de încetare de la Centru de Zi pentru Copii;
• Intalnire echipa multidisciplinara privind efectuarilor aferente perioadei raportate: 5 fise de reevalure, 5 PPI-uri, fise de servicii, 5 PEP-uri
CENTRU DE ZI PENTRU PERSOANE ÎN VÂRSTĂ (CZPV)
• În prezent se află în evidența centrului 22 de beneficiari;
• S-a asigurat activitatea de asistență socială pentru beneficiarii centrului, respectiv :
o Au fost întocmite dosarele de accesare a serviciilor din cadrul Centrului de Zi pentru Persoane în Vâstă pentru doi solicitanți: GDPR, fișele de evaluare socio-medicală (geriatrică), referate și dispoziții;
o A fost întocmit contractul pentru acordare servicii în cadrul CZPV pentru un vârstnic și s-a efectuat și diagnoza socială: evaluarea inițială, planul de intervenție și fișa de monitorizare. Ca anexă la contract a fost completat și acordul foto;
o A fost actualizat centralizatorul care cuprinde situația dosarelor aferente fiecărui beneficiar în parte din cadrul Centrului de Zi pentru Persoane în Vâstă;
o S-a planificat derularea evenimentului Serata Dansanta, pentru 29 sepembrie și promovarea acestuia în mediul online;
• S-a asigurat activitatea de socializare și terapie ocupationala pentru beneficiarii centrului, respectiv :
o S-a desfășurat ora de socializare: discuții libere între beneficiari și asistent social;
o S-a desfasurat atelier de picture in randul beneficiarilor seniori
UNITATEA DE INGRIJIRE LA DOMICILIU (UID)
• Au fost oferite servicii sociale de îngrijire la domiciliu pentru vârstnicii/beneficiari ai Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice. Astfel, opt vârstnici din orașul nostru au primit sprijin în efectuarea activităților uzuale ale vieții de zi cu zi, precum: igiena corporală și a eliminărilor, îmbrăcare/dezbrăcare, hrănire și hidratare, companie, efectuare cumpărături, menaj, etc.
• Zilnic au fost efectuate scurte ședințe – asistent social și îngrijitori la domiciliu pentru a se cunoaște situația benefiaciarilor UID la zi;
• Au fost înregistrate fișele de monitorizare servicii, aferente fiecărei zile de lucru, pentru fiecare beneficiar în parte;
• A fost întocmită evidența lunară a serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru luna septembrie;
• A fost efectuată o deplasare pe teren la unul dintre beneficiarii Unității de îngrijire la domiciliu. În final s-a efectuat o sesiune de informare, temă consemnată în Registrul de informare – beneficiari;
Cantina de Ajutor Social
• S-a asigurat activitatea de asistență socială, respectiv :
• Au fost efectuate două deplasări pe teren pentru noi verificări cu privire la situația locativă a două persoane solicitante de mâncare caldă la cantina de ajutor social.
• Au fost întocmite și rapoarte în care au fost consemnate cele constatate la fața locului
• Acordarea a două mese zilnice (prânz și cină) pentru un număr de 55 de persoane (copii și adulți) și 20 copii din Centrul de Zi pentru Copii au beneficiat de masa de prânz în cadrul cantinei de ajutor social;
Achizitii Publice și Management Programe
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII LICEULUI TEHNOLOGIC LAZAR EDELEANU NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
au continuat lucrările de construcții la Liceul Lazăr Edeleanu Năvodari –fiind executate următoarele tipuri de lucrări:
au fost încheiat actele adiționale nr. 10, 11 și nr. 12/2022 privitoare la ajustarea valorii situațiilor de lucrări conform prevederilor legale;
s-a finalizat montajul placajului ceramic aferent fatadei ventilate, au fost finalizate lucrările la fațadele clădiri, la acoperiș, fiind montate parasolarele și panourile fotovoltaice, fiind executate lucrările de amenajare a spații parterul clădirii inclusiv toaletele destinate persoanelor, fiind finalizată montarea tâmplăriei exterioare, a ușilor și a geamurilor pentru toate corpurile de clădire fiind finalizată și execuția părții laterale dinspre sud – glafurile exterioare;
au fost amenajate rampele pentru persoanele cu dizabilitati, iar pe fațada posterioara s-a montat sistemul de susținere al ceramicii si al saltelelor de vată;
la interior au fost montate echipamentele HVAC, necesare pentru punerea in funcțiune a panourilor fotovoltaice și a fost finalizata hidroizolația la cele doua accese in clădire ( usa de acces a cadrelor didactice si ușa de acces a elevilor);
PROIECT ,,EXTINDERE ȘI AMENAJARE ȘCOALA NR. 3 NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
pentru a mări capacitatea portantă a terenului de fundare și pentru a preveni tasările diferențiale, a fost demarată execuția lucrărilor de săpătură și de compactare a zonei rezultate necesare pentru amenajarea pernei;
după execuția lucrărilor de săpătură și execuția lucrărilor de compactare pentru amenajarea fundației se va trece la execuția pernei de loess sau rezultat din carieră;
PROIECT ,,FINALIZARE ȘI MODERNIZARE CLĂDIRE CU FUNCȚIE CULTURAL RECREATIVĂ-CASA DE CULTURĂ NĂVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
Au fost începute lucrările de execuție a investiției, fiind demarate lucrările de desfaceri și demolare a elementelor de construcție degradate, vechi;
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE PRIN MODERNIZAREA SI EXTINDEREA ILUMINATULUI PUBLIC IN ORASUL NAVODARI” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020, AXA PRIORITARA 3 – SPRIJINIREA TRANZIȚIEI CĂTRE O ECONOMIE CU EMISII SCĂZUTE DE CARBON, PRIORITATEA DE INVESTITII 3.1 – SPRIJINIREA EFICIENȚEI ENERGETICE, A GESTIONĂRII INTELIGENTE A ENERGIEI ȘI A UTILIZĂRII ENERGIEI DIN SURSE REGENERABILE ÎN INFRASTRUCTURILE PUBLICE, INCLUSIV ÎN CLĂDIRILE PUBLICE, ȘI ÎN SECTORUL LOCUINȚELOR, OPERATIUNEA C – ILUMINAT PUBLIC, COD SMIS 126779
Au fost solicitate clarificări în vederea lămuriri unor aspecte privitoare la ofertele înaintate, urmând ca în perioada următoare să fie încheiat contractul pentru servicii de asistență tehnică, proiectare și execuție ;
Au fost analizate ofertele tehnice și a fost întocmit un raport în acest sens;
Sunt analizate ofertele tehnice, finalizarea evaluării ofertelor urmând a se realiza până la sfârșitul lunii în curs.
A fost încheiat un contract cu un expert cooptat pentru analizarea ofertelor tehnice și atribuirea contractului de execuție de lucrări;
A fost demarată analizarea documentelor de calificare;
Au fost depuse 4 oferte din partea unui număr de 4 asocieri formate din 10 operatori economici;
PROIECT ,,LARGIRE SI ASFALTARE POD ECLUZA” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL NATIONAL DE DEZVOLTARE LOCALA 2
În perioada imediat următoare se vor executa lucrări de montare a unor stâlpi noi de iluminat public, stâlpi care au o arhitectura deosebită;
A fost finalizată asfaltarea unui tronson si a sensului giratoriu, fiind demarate lucrările de infrastructură;
A fost frezată îmbrăcămintea asfaltica existenta spre Mamaia Nord si spre girație Năvodari;
Au fost asfaltate suprafețele frezate cu un strat de BA16;
Se montează parapet pietonal (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
Se montează parapet de siguranță tip greu (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
Au fost executate lucrări de betonare trotuar (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
Au fost dezafectați stalpii de electricitate. (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari)
PROIECT ÎMBUNĂTĂȚIREA MOBILITĂȚII URBANE IN ORAȘUL NĂVODARI PE STRĂZILE CE DESERVESC TRANSPORTUL IN COMUN: STRADA RÂNDUNELELOR, STRADA ALBINELOR, STRADA CONSTANTEI, STRADA PLOPILOR, STRADA RECOLTEI, STRADA CORBULUI, STRADA NUFERILOR
urmează încheierea contractului de execuție de lucrări
au fost analizate ofertele tehnice și financiare, fiind solicitate documentele pentru susținerea DUAE ofertantului clasat pe primul loc;
s-a emis autorizatia de construire;
s-a transmis catre ISC anuntul de incepere lucrari;
s-a transmis catre ISC programul de control al calitatii.
au fost analizate ofertele pentru atribuirea contractului de lucrări;
Acest obiectiv se va realiza prin asfaltarea și modernizarea celor mai importante străzi aflate pe traseul mijloacelor de transport în comun – aproximativ 4,3 km de drumuri. Zonele care se vor asfalta sunt strada Rândunelelor, strada Albinelor, strada Constantei, strada Plopilor, strada Recoltei, strada Corbului, strada Nuferilor. În aceste zone se va avea în vedere redimensionarea trotuarelor, reamenajarea spațiilor verzi de aliniament, reconfigurarea traseelor de autobuz si prelungirea acestora si in zone periferice ale orașului, investiții necesare dacă avem în vedere stadiul avansat de degradare al infrastructurii rutiere si infrastructura nemodernizata ale unor străzi din anumite zone ale orașului. De menționat este faptul că str. Plopilor va fi modernizată în întregime prin lărgirea la 4 benzi, asfaltare integrală, amenajarea spațiilor verzi – rulouri de gazon, modernizarea aleilor pietonale, realizarea de piste de bicicliști, stații de bike-sharing si rasteluri pentru biciclete.
PROIECT ,,UNITATE DE INGRIJIRI PERSOANE VARSTNICE SI CENTRU DE ZI ORAS NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
A fost reluată procedura de achiziție publică în vederea încheierii unui nou contract de achiziție publică;
Datorită slabei activități la nivelul șantierului, a fost reziliat contractul de execuție de lucrări, a fost înaintat și aprobat un proiect de hotărâre prin care s-a actualizat prețul lucrărilor de investiții în conformitate cu prevederile legale;
Au fost realizate lucrările de deviere a rețelei de alimentare cu apă și canalizare de pe amplasament;
Au fost executate lucrările de săpătură a fundației;
În cadrul programului Anghel Saligny a fost aprobată realizarea proiectului ASFALTARE TRAMĂ STRADALĂ ZONA MAMAIA-SAT, ORAS NĂVODARI”;
A fost propus spre aprobare și aprobat proiectele de hotărâre pentru depunerea proiectelor în vederea finanțării prin PNRR;