gazetajudeteana.ro

Gazeta Județeană

Primăria Năvodari Raport de activitate săptămâna 07 – 11 noiembrie 2022

Avatar photo by
Primăria Năvodari
Raport de activitate săptămâna 07 – 11 noiembrie 2022
Poliția Locală
– 112 sesizări telefonice, Whatsapp, primite și rezolvate 86
– 13 sancțiuni contravenționale constatate/aplicate
– activități specifice privind verificarea parcurilor Central, Tineretului, Ion Dobre, Front canal, Țara Piticilor și a spațiului verde de la Piața de Pește = zilnic
-verificarea respectării traseelor, mijloacelor de transport public de persoane ce operează pe raza orașului, precum și respectarea de către participanții la trafic a dispozițiilor legale privind oprirea și staționarea = zilnic
– 32 verificări în bazele de date ale M.A.I auto/persoane
– 123 verificări auto peste 3,5 tone tranzit prin U.A.T. Năvodari
– 3 procese verbale trimise spre afișare, 9 procese verbale trimis spre executare silită în alte localități, 4 sancțiuni contravenționale comunicate la domiciliu, 23 implementari procese-verbale abateri rutiere
– 26 persoane juridice și 9 persoane fizice au fost verificate de pe raza orașului Năvodari
– 8 petiții înregistrate
– 3 somații igienizare
Gospodarie Comunală
– Igienizare și pregătire teren în vederea gazonării – str. Școlii
– Amenajare platforme subterane de gunoi în zona de est a orașului
– Tuns gazon
– Greblat Frunze și lucrări de salubrizare
Direcția Administrarea Domeniului Public și Privat
– 4 avize de funcționare agenți economici
– 52 contracte de concesiune
– 18 verificări documentanți cadastrale
– 44 corespondențe externe
– 72 corespondențe interne
– 0 autorizații de parcare
S.P.C.L.E.P Năvodari
Au fost înregistrate:
– 114 cereri pentru eliberare acte de identitate
– S-au înmânat 122 acte de identitate
– S-au înregistrat 7 căsătorii, 4 nașteri, 1 divorț
– Au fost eliberate, la cererea persoanelor fizice, 2
7 de certificate de stare civilă
JURIDIC
– Derularea pe rolul instanțelor de judecată a 14 dosare
– 61 comunicări de hotărâri judecătorești, citații – inștiințări termene și solicitări ale instanței
– 29 adrese de corespondență internă și 8 către alte instituții și cetățeni
– 33 contracte avizate de legalitate
AUDIT
– Prelucrare date primate de la entitatea audită și documentelor specifice
– Actualizare PAIC, întocmire buget afferent anului 2023 pentru activitatea de audit public intern și elaborare de procedure specific
– Studierea legislației pentru misiunea în curs, a ghidurilor și a procedurilor precum și îmbunătățirea cunoștințelor
URBANISM
– 32 certificate de urbanism întocmite
– 18 autorizații de construire întocmite
– 6 adrese de corespondență soluționate
– 9 certificate de atestare a edificării construcției întocmite
– 17 adeverințe de nomenclator stradal întocmite
– 7 proces verbale de receptie
– 2 înștiințări privind valoarea finală a lucrării
TERMICA
– Înlocuire robineți la asociații de proprietari
– Marcaje treceri de pietoni
– Montaj stâlpi și indicatoare rutiere str. Salcâmilor, Midiei, Oborului
– Refacere covor asfaltic
– Confecționare cărucioare și șabloane pentru marcaje rutiere
CLUB SPORTIV NĂVODARI
• Secția de rugby, sâmbătă, 12 noiembrie, ora 14, Stadion Flacăra, CS Năvodari – Grivița București, meci din Liga Națională de Rugby seniori, antrenori Cristian Husea, Cornel Suciu, Virgil Năstase.
• Secția de rugby juniori, duminică, 13 noiembrie, ora 10, grupele U10 și U12 de la CS Năvodari participă la campionatul organizat de Asociația Municipală de Rugby București, după care vor susține echipa României în meciul cu Uruguay programat la București. Antrenor Robert Diaconescu
• Secția de box, 7-12 noiembrie, Brăila, Campionatul Național de box pentru juniori. Participă trei pugiliști de la CS Năvodari, antrenori Ferodin Ablalim și Marcel Jipeanu.
• Secția de fotbal seniori, duminică, 13 noiembrie, Stadion Flacăra, ora 13, meci din Liga a 4-a, CS Năvodari – Sparta Techirghiol, antrenor Constantin Funda.
• Juniori A1, duminică, 13 noiembrie, ora 11, Stadion Flacăra, CS Năvodari – Sparta Techirghiol, antrenor Florin Adam.
• Juniori B1, sâmbătă, 12 noiembrie, teren sintetic, ora 10, CS Năvodari – Dacia Mircea Vodă, antrenor Adrian Manea.
• Juniori C2, sâmbătă, 12 noiembrie, ora 12,30, Farul Constanța – CS Năvodari, antrenor Ciprian Cazan.
• Juniori E2, sâmbătă, 12 noiembrie, teren sintetic, ora 13, CS Năvodari – Farul Constanța, antrenor Cristian Mihăilă.
ASISTENȚA SOCIALĂ
Compartimentul Beneficii de Asistenţă Socială
– s-au efectuat 82 anchete sociale pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei cu energie electrica conf. Legii nr. 226/2021
– s-au primit 70 cereri privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie conform Legii 226/2021, urmate de verificare in programul PatrimVen si inregistrate in sistemul informatic
– s-a primit un număr de 243 cereri privind acordarea de tichete sociale cf. HCL 72/2022 (pensionari, persoane fara venit, ASF, VMG)
– s-au efectuat 7 anchete sociale pentru solutionarea cererilor de ajutor financiar ,,Cald in casa ta,, derulat la nivel local.
– s-au efectuat 2 anchete sociale in vederea identificarii nevoilor pentru analizarea posibilitatii de sprijin pentru depasirea unor situatii de vulnerabilitate.
– s-au efectuat 2 deplasari in teren pentru identificare nevoi, consiliere si informare in urma a 2 sesizări primite;
– s-au efectuat 2 anchete sociale reevaluare conditii de acordare a alocatiei de sustinere a familie cf. Legii 227/2010
– s-a efectuat o ancheta sociala pentru verificarea condițiilor de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți cf. OUG 113/2022 și s-a intocmit documentația pentru acordare.
– s-au primit 6 dosare indemnizație creștere copil/stimulent de inserție, 7 dosare alocație de stat;
Protecția Copilului:
– 2 adrese noi primite de la DGASPC Constanta cu privire la verificarea situatiei familiei unor copii in dificultate;
– 3 vizite în teren pentru efectuarea anchetelor sociale solicitate de diverse instituții, cat si redactarea rapoartelor aferente;
– 3 adrese de raspuns intocmite si transmise institutiilor solicitante.
Autoritate Tutelară:
– 6 cazuri noi primite de la Judecătoria Constanta și notariate cu privire la efectuarea rapoartelor psiho-sociale in cazurile de divorț cu minori, tagada paternitatii, persoana disparuta, reevaluarea tutelei speciale<
– 6 deplasări in teren pentru efectuarea anchetelor psiho-sociale solicitate de judecătorie/ notariat;
– 1 adresa de raspuns redactata si transmisa Judecatoriei Bucuresti;
– convorbiri telefonice cu partile din dosare pentru solutionarea dosarelor in lucru/ clarificarea unor aspecte si stabilirea vizitelor;
actualizare evidență cazuri, corespondență cu Judecătoria/ notariate;
Protecția Persoanelor cu Handicap
– vizite în teren și efectuare anchete sociale/monitorizări pentru minorii cu handicap la solicitarea părinților și/sau din oficiu, întocmirea și înaintarea acestora conducerii spre semnare (10 caz.), din care:
​-anchete sociale pentru orientare școlară și profesională (2 caz);
​-anchete sociale pentru evaluare și încadrare în grad de handicap (2 caz);
​-anchete sociale pentru reevaluare și încadrare în grad de handicap (1 caz);
​-evaluarea inițială a copiilor cu suspiciune CES/handicap (3 caz);
-monitorizare planuri de abilitare-reabilitare copii cu handicap (2 caz);
– actualizare bază date copii încadrați în gradul grav de handicap cu asistent personal;
– vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru adulții cu handicap la solicitarea beneficiarilor, întocmirea și înaintarea acestora conducerii spre semnare (7 caz.), din care:
-evaluare și încadrare în grad de handicap (3 caz.);
-reevaluare și încadrare în grad de handicap (4 caz);
-Activități desfășurate în cadrul Programului „ Acordarea Tichetelor sociale persoanelor cu handicap cu ocazia Sărbătorilor de iarna 2022”:
CENTRU DE ZI PENTRU COPII (CZC)
• În prezent, se află în evidența centrului 31 de beneficiari, din care 9 sunt incluși pe grupa gimnazială, iar 21 pe grupa primara, 2 pe consiliere psihologică (un copil doar consiliere, unul inclus si la activitatile socio-educative).
• S-au încetat 2 dosare de acordare servicii la CZC și se află în lucru pentru încetare: 1 dosar pe fondul absentelor nemotivate
• S-au acordat informatii pentru 3 potentiali beneficiari si s-au înmânat cereri de inscriere la CZC
• S-au efectuat intrevederi cu 2 parinti ai copiilor inscrisi la centru, care se confrunta cu diferite situatii de dificultate fiind indrumati si orientati catre diferite insitutii abilitate pentru solutionare;
• Derularea programului de activități educationale adaptat perioadei școlare, împărțit în două grupe:
09:00 – 12:00 ciclul gimnazial
12:00 – 15:00 ciclul primar.
• Copiii au fost impărțiți în echipe, lucrându-se în acest fel grupați în funcție de anul de scolarizare în care se află, oferindu-se sprijin pentru efectuarea temelor școlare.
• S-au derulat programele de socializare și recreere, aferente fiecarei zile. Jocuri pentru îmbunătățirea vocabularului , jocuri în aer liber cum ar fi: țară, țară vrem ostaș, jocuri de îndemnare și de echipă.
• A avut loc o acțiune interactivă împreună cu Asociația Lions Constanța Balkanica unde copiii au scris scrisori către Moș Crăciun. Activitarea s-a derulat in doua interval orare după cum urmeaza: 11-12 grupa de gimnaziu si de la 12-13 cu grupa de ciclu primar.
• Derularea programului de consiliere psihologică:
• S-a derulat sedinta saptamanală de dezvoltare personala de grup
• S-au completat dosarele psihologice ale copiilor conform procedurilor opreationale
• S-a oferit consiliere psihologica pentru doi parinti cu copii beneficiari ai centrului
• Monitorizare cazuri impreuna cu Autoritatea Tutelara
• Evaluari psihologice individuale aplicate beneficiarilor Centrului de Zi pentru Copii
• S-a asigurat activitatea de supraveghere a stării de sănătate a copiilor, astfel:
Asigurarea programului de asistenta primara: verificare a prezenței sau absenței elementelor de pediculoza, igiena personală – ungii, urechi; examinare vizuala a cavității bucale.
CENTRU DE ZI PENTRU PERSOANE ÎN VÂRSTĂ (CZPV)
• În prezent se află în evidența centrului 22 de beneficiari;
• S-a asigurat activitatea de asistență socială si socializare pentru beneficiarii centrului, respectiv :
o Au fost întocmite două contracte pentru acordare servicii sociale în cadrul CZPV pentru doi beneficiari aflati ]n evidenta centrului care au dorit continuitate;
o A fsot actualizată baza de date a CZPV-ului;
o Au fost completate instrumentele trimestriale de diagnoză pentru doi beneficiari din cadrul CZPV, respectiv: fișă de evaluare, plan de intervenție și fișă de monitorizare;
o Au fost preluate toate apelurile telefonice formate la numărul de telefon al Centrului de Zi pentru Persoane în Vârstă și au fost oferite informațiile solicitate;
o A avut loc o întrevedere la sediul instituției cu aparținătorul unui vârstnic pentru care s-a stabilit un plan de intervenție, astfel încât, persoana vârstnică să poată depăși situația de dificultate în care se află. Pe marginea acestei întâlniri s-a întocmit un raport de întrevedere;
o A fost întocmit raportul de intervenție pe marginea deplasării pe teren efectuată în echipă interdisiciplinară: reprezentanți DGASPC și DAS Năvodari;
o Personalul de specialitate – asistentul social a participat la un program de instruire profesională derulat online – webinarul cu tema „Psihologia traumei în sprijinul asistenților sociali – cum să o folosim pentru a lucra mai ușor și mai eficient” .
o A fost realizată zilnic ora de socializare cu vârstnicii. Au fost abordate subiecte prin care s-a dorit stimularea pozitivă a factorului cognitiv și emoțional.
• S-au desfășurat următoarele activități de socializare și terapie ocupațională:
o SOCIALIZARE: discuții libere între beneficiari;
o ERGOTERAPIE: cusut peretar după model Anatolian și trăistuțe populare;
o ARTTERAPIE: atelier de pictură pe pânză și pe sticlă; turnat piese ceramic;
o MELOTERAPIE: interpretare cântece populare în vederea pregătirii Zilei Dobrogei;
• S-a derulat proiectul “Dăruim amintiri celor dragi”;
• S-au realizat întâlniri de echipă multidisciplinară, în vederea completării fișelor de reevaluare, a fișelor de monitorizare și a planurilor de intervenție, precum și reorganizarea serviciilor;
• S-a colaborat cu personalul din cadrul Achiziții Publice, în vederea achiziționării de materiale necesare activităților de terapie ocupațională, conform referatului de specialitate;
UNITATEA DE INGRIJIRE LA DOMICILIU (UID)
• Au fost oferite servicii sociale de îngrijire la domiciliu pentru vârstnicii/beneficiari ai Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice. Astfel, nouă vârstnici din orașul nostru au primit sprijin în efectuarea activităților uzuale ale vieții de zi cu zi, precum: igiena corporală și a eliminărilor, îmbrăcare/dezbrăcare, hrănire și hidratare, companie, efectuare cumpărături, menaj, etc.;
• Zilnic au fost efectuate scurte ședințe – asistent social și îngrijitori la domiciliu pentru a se cunoaște situația benefiaciarilor UID la zi;
• A fost pregătit un dosar individual pentru unul dintre îngrijitorii la domiciliu, care conține planurile de individuale de asistență și îngrijire ale beneficiarilor de care se ocupă;
• A fost păstrată legătura telefonică cu aparținătorul unui fost beneficiar din cadrul UID pentru a se putea întocmi un referat de modificare fișă de calcul, notă de informare plată – contabilitate, notă de informare beneficiar/aparținător;
• A fost calculată valoarea contribuției financiare pe care noul beneficiar de îngrijire la domiciliu trebuie să o achite în schimbul serviciilor ce-i vor fi acordate în cursul acestei luni. În acest sens au fost întocmite: fișa de calcul, nota de informare plată – contabilitate, notă de plată – beneficiar;
• A fost întocmit contractul pentru acordare servicii de îngrijire la domiciliu pentru noul vârstnic intrat ca beneficiar în cadrul Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice;
• A fost efectuată o deplasare pe teren la domiciliul vârstnicului nou intrat ca beneficiar în cadrul UID și, în cadrul primelor ore de acordare îngrijire s-a efectuat și o informare pe marginea drepturilor și obligațiilor care-i revin în această calitate;
• A fost efectuată informarea trimestrială a personalului din cadrul UID
Activitate specifică pentru aplicarea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară
• S-au procesat cele peste 1500 de cereri de decont primite pentru lunile septembrie si octombrie;
• S-au realizat vizite pe teren în vederea confirmării veridicitității datelor de pe cererile de decont;
• Au fost înaintate catre autoritatile competente rapoarte de constatare privind neconformitatile cu cele declarate in cereri;
• S-a înaintat catre ISU Dobrogea centralizatorul realizat conform prevederilor legale pentru decontarea sumelor;
• S-au colectat date actualizate ale minorilor ucraineni aflați pe teritoriul Orașului Năvodari care vor transmise DGASPC Constanta;
• Sunt in lucru adrese de raspuns privind refuzul de acordare a platilor pentru cererile care nu respecta reglementarile legale in vigoare;
Achizitii Publice și Management Programe
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A CLADIRII LICEULUI TEHNOLOGIC LAZAR EDELEANU NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• au continuat lucrările de construcții la Liceul Lazăr Edeleanu Năvodari –fiind executate următoarele tipuri de lucrări:
• au fost încheiat actele adiționale nr. 10, 11 și nr. 12/2022 privitoare la ajustarea valorii situațiilor de lucrări conform prevederilor legale;
• s-a finalizat montajul placajului ceramic aferent fatadei ventilate, au fost finalizate lucrările la fațadele clădiri, la acoperiș, fiind montate parasolarele și panourile fotovoltaice, fiind executate lucrările de amenajare a spații parterul clădirii inclusiv toaletele destinate persoanelor, fiind finalizată montarea tâmplăriei exterioare, a ușilor și a geamurilor pentru toate corpurile de clădire fiind finalizată și execuția părții laterale dinspre sud – glafurile exterioare;
• au fost amenajate rampele pentru persoanele cu dizabilitati, iar pe fațada posterioara s-a montat sistemul de susținere al ceramicii si al saltelelor de vată;
• la interior au fost montate echipamentele HVAC, necesare pentru punerea in funcțiune a panourilor fotovoltaice și a fost finalizata hidroizolația la cele doua accese in clădire ( usa de acces a cadrelor didactice si ușa de acces a elevilor);
PROIECT ,,EXTINDERE ȘI AMENAJARE ȘCOALA NR. 3 NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• pentru a mări capacitatea portantă a terenului de fundare și pentru a preveni tasările diferențiale, a fost demarată execuția lucrărilor de săpătură și de compactare a zonei rezultate necesare pentru amenajarea pernei;
• după execuția lucrărilor de săpătură și execuția lucrărilor de compactare pentru amenajarea fundației se va trece la execuția pernei de loess sau rezultat din carieră;
PROIECT ,,FINALIZARE ȘI MODERNIZARE CLĂDIRE CU FUNCȚIE CULTURAL RECREATIVĂ-CASA DE CULTURĂ NĂVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020
• Au fost începute lucrările de execuție a investiției, fiind demarate lucrările de desfaceri și demolare a elementelor de construcție degradate, vechi;
PROIECT ,,CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE PRIN MODERNIZAREA SI EXTINDEREA ILUMINATULUI PUBLIC IN ORASUL NAVODARI” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020, AXA PRIORITARA 3 – SPRIJINIREA TRANZIȚIEI CĂTRE O ECONOMIE CU EMISII SCĂZUTE DE CARBON, PRIORITATEA DE INVESTITII 3.1 – SPRIJINIREA EFICIENȚEI ENERGETICE, A GESTIONĂRII INTELIGENTE A ENERGIEI ȘI A UTILIZĂRII ENERGIEI DIN SURSE REGENERABILE ÎN INFRASTRUCTURILE PUBLICE, INCLUSIV ÎN CLĂDIRILE PUBLICE, ȘI ÎN SECTORUL LOCUINȚELOR, OPERATIUNEA C – ILUMINAT PUBLIC, COD SMIS 126779
• Au fost solicitate clarificări în vederea lămuriri unor aspecte privitoare la ofertele înaintate, urmând ca în perioada următoare să fie încheiat contractul pentru servicii de asistență tehnică, proiectare și execuție ;
• Au fost analizate ofertele tehnice și a fost întocmit un raport în acest sens;
• Sunt analizate ofertele tehnice, finalizarea evaluării ofertelor urmând a se realiza până la sfârșitul lunii în curs.
• A fost încheiat un contract cu un expert cooptat pentru analizarea ofertelor tehnice și atribuirea contractului de execuție de lucrări;
• A fost demarată analizarea documentelor de calificare;
• Au fost depuse 4 oferte din partea unui număr de 4 asocieri formate din 10 operatori economici;
PROIECT ,,LARGIRE SI ASFALTARE POD ECLUZA” PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL NATIONAL DE DEZVOLTARE LOCALA 2
• În perioada imediat următoare se vor executa lucrări de montare a unor stâlpi noi de iluminat public, stâlpi care au o arhitectura deosebită;
• A fost finalizată asfaltarea unui tronson si a sensului giratoriu, fiind demarate lucrările de infrastructură;
• A fost frezată îmbrăcămintea asfaltica existenta spre Mamaia Nord si spre girație Năvodari;
• Au fost asfaltate suprafețele frezate cu un strat de BA16;
• Se montează parapet pietonal (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Se montează parapet de siguranță tip greu (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Au fost executate lucrări de betonare trotuar (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari);
• Au fost dezafectați stalpii de electricitate. (partea dreaptă în sensul de mers către Năvodari)
PROIECT “ÎMBUNĂTĂȚIREA MOBILITĂȚII URBANE IN ORAȘUL NĂVODARI PE STRĂZILE CE DESERVESC TRANSPORTUL IN COMUN: STRADA RÂNDUNELELOR, STRADA ALBINELOR, STRADA CONSTANTEI, STRADA PLOPILOR, STRADA RECOLTEI, STRADA CORBULUI, STRADA NUFERILOR”
• urmează încheierea contractului de execuție de lucrări
• au fost analizate ofertele tehnice și financiare, fiind solicitate documentele pentru susținerea DUAE ofertantului clasat pe primul loc;
• s-a emis autorizatia de construire;
• s-a transmis catre ISC anuntul de incepere lucrari;
• s-a transmis catre ISC programul de control al calitatii.
• au fost analizate ofertele pentru atribuirea contractului de lucrări;
• Acest obiectiv se va realiza prin asfaltarea și modernizarea celor mai importante străzi aflate pe traseul mijloacelor de transport în comun – aproximativ 4,3 km de drumuri. Zonele care se vor asfalta sunt strada Rândunelelor, strada Albinelor, strada Constantei, strada Plopilor, strada Recoltei, strada Corbului, strada Nuferilor. În aceste zone se va avea în vedere redimensionarea trotuarelor, reamenajarea spațiilor verzi de aliniament, reconfigurarea traseelor de autobuz si prelungirea acestora si in zone periferice ale orașului, investiții necesare dacă avem în vedere stadiul avansat de degradare al infrastructurii rutiere si infrastructura nemodernizata ale unor străzi din anumite zone ale orașului. De menționat este faptul că str. Plopilor va fi modernizată în întregime prin lărgirea la 4 benzi, asfaltare integrală, amenajarea spațiilor verzi – rulouri de gazon, modernizarea aleilor pietonale, realizarea de piste de bicicliști, stații de bike-sharing si rasteluri pentru biciclete.
PROIECT ,,UNITATE DE INGRIJIRI PERSOANE VARSTNICE SI CENTRU DE ZI ORAS NAVODARI”, PROIECT FINANȚAT PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL REGIONAL 2014–2020”
• A fost reluată procedura de achiziție publică în vederea încheierii unui nou contract de achiziție publică;
• Datorită slabei activități la nivelul șantierului, a fost reziliat contractul de execuție de lucrări, a fost înaintat și aprobat un proiect de hotărâre prin care s-a actualizat prețul lucrărilor de investiții în conformitate cu prevederile legale;
• Au fost realizate lucrările de deviere a rețelei de alimentare cu apă și canalizare de pe amplasament;
• Au fost executate lucrările de săpătură a fundației;
• În cadrul programului Anghel Saligny a fost aprobată realizarea proiectului
PROIECT “ASFALTARE TRAMĂ STRADALĂ ZONA MAMAIA-SAT, ORAS NĂVODARI”;
• A fost propus spre aprobare și aprobat proiectele de hotărâre pentru depunerea proiectelor în vederea finanțării prin PNRR;

You may also like