Primăria Năvodari
📊Raport de activitate săptămâna 22 – 26 August
📍SERVICIUL IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE, DIRECȚIA ECONOMICĂ
• 168 certificate fiscale emise la persoane fizice si juridice
• Total chitanțe emise 592, din care 342 la ghișeu cu numerar, 112 la ghișeu cu POS, 34 prin ETAX, 104 ordine de plata operate
• Declarații de impunere operate în sistem
– 350 declarații clădiri persoane fizice și juridice
– 238 declarații auto persoane fizice și juridice
– 400 declarații teren persoane fizice și juridice
– 184 declarații de taxa de salubrizare
– 320 modificări/completări de roluri persoane fizice și juridice
• 136 amenzi contravenționale operate în sistem
• 83 somații + titluri executorii persoane fizice
• 16 adrese de înființare proprie pe venituri persoane fizice
• 32 amenzi pentru declararea cu întârziere emise la ghișeu
• 8 dosare de scutire plată pentru persoane cu dizabilități
📍POLIȚIA LOCALĂ
– 183 sesizări primite și rezolvate
– 44 sancțiuni contravenționale constatate/aplicate
– verificarea respectării traseelor, mijloacelor de transport public de persoane ce operează e raza orașului, precum și respectarea de către participanții la trafic a dispozițiilor legale privind oprirea și staționarea
– activități specifice privind verificarea parcurilor Central, Tineretului, Ion Dobre, Front Canal, Țara Piticilor și a spațiului verde de la Piața de Pește și verificarea zilnică a cartierului GS Peninsula și a căminelor de pe Str. Cabanei și Str. Sănătății
– 62 verificări în bazele de date ale M.A.I auto/persoane
– 113 verificări auto peste 3,5 tone tranzit prin U.A.T. Năvodari
– 32 procese verbale trimise spre afișare, 40 de sancțiuni contravenționale comunicate la domiciliu, 12 implementări procese-verbale abateri rutiere, 26 petiții înregistrate
– 38 persoane juridice și 4 persoane fizice au fost verificate pe raza orașului Năvodari
📍SERVICIUL ARHITECT-ȘEF
– 5 certificate de urbanism întocmite
– 6 autorizații de construire întocmite
– 3 adrese de corespondență soluționate
– 6 certificate de atestare a edificării construcției întocmite
– 4 adeverințe de nomenclator stradal
– 5 înștiințări privind valoarea finală a lucrărilor
– 2 Procese Verbale de Recepție
📍DIRECȚIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI PUBLIC ȘI PRIVAT
– 17 avize de funcționare agenți economici
– 2 procese verbale de recepție
– 13 contracte de concesiune/cota indiviza/închirieri
– 13 verificări documentații cadastrale, planuri de situație
– 39 corespondențe externe
– 70 corespondențe interne
📍GOSPODĂRIE COMUNALĂ
– Montare locuri de joacă Peninsula și Parc Front Canal Zona A
– Montare rasteluri de biciclete
– Lucrări de reparații a sistemelor de irigații vandalizate
– Reparații mobilier stradal vandalizat
– Reparații locuri de joacă vandalizate
– Săpat și pregătit teren Bl. 53 pentru sistem de irigații
– Tuns, cosit rulou gazon
– Mentenanță Biobază
– Igienizare cimitir
📍S.P.C.L.E.P NĂVODARI
Au fost înregistrate:
– 156 cereri pentru eliberare acte de identitate
– S-au înmânat 175 acte de identitate
– S-au înregistrat 14 căsătorii, 4 decese
– Actualizare Registru Național de Evidență a Persoanelor pentru 152 de persoane
– S-au furnizat datele a 18 persoane la cererea unor autorități publice sau persoane fizice
– Au fost întocmite 18 buletine statistice pentru actele înregistrate
– 42 certificate de stare civilă, eliberate la cerere
– 14 declarații de căsătorie, 4 solicitări de transcriere a actelor de stare civilă întocmite în străinătate.
📍JURIDIC
– Derularea pe rolul instanțelor de judecată a 2 dosare
– 11 comunicări de hotărâri judecătorești, citații – înștiințări termene, diverse
– 19 adrese de corespondență internă și 10 către alte instituții și cetățeni
– 16 contracte avizate de legalitate
📍DIRECȚIA ASISTENȚĂ SOCIALĂ
Compartimentul Protecția Persoanelor cu Handicap:
– vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru minorii cu handicap la solicitarea părinților (2 cazuri), din care: reevaluare și încadrare în grad de handicap (1 caz); orientare școlară şi profesională (1 caz);
– vizite în teren pentru verificarea din oficiu a planurilor de abilitare – reabilitare a copiilor cu dizabilități/asistenților personali ai minorilor cu handicap grav (10 cazuri), din care: reevaluarea asistenților personali ai minorilor cu handicap grav cu asistent personal (10 cazuri);
– întocmire rapoarte de vizită/convorbiri telefonice/întrevederi privind minorii cu suspiciune de handicap și/sau CES la care aparținătorii au solicitat sprijin financiar (1 caz)
– redactare referate și dispoziții privind indemnizațiile lunare pentru persoanele încadrate în gradul grav de handicap cu asistent personal (3 cazuri)
– redactare adeverințe către DGASPC Constanța privind indemnizațiile lunare (2 cazuri)
– vizite în teren și efectuare anchete sociale pentru adulții cu handicap la solicitarea beneficiarilor (3 cazuri)
– vizite în teren pentru verificarea din oficiu a asistenților personali ai adulților cu handicap grav (3 cazuri)
– vizite în teren pentru verificarea din oficiu a adulților cu handicap grav beneficiari de indemnizație lunară (15 cazuri)
– vizite în teren pentru efectuare anchete sociale pentru locuință socială (1 caz).
Protecția Copilului:
– 2 adrese noi primite de la DGASPC cu privire la solicitarea de anchete sociale pentru: suspiciune minor spitalizat, reevaluarea măsurii de protecție specială,
– 4 anchete sociale/răspunsuri și transmise ulterior către DGASPC Constanța, părintelui solicitant, cu privire la situație tânăr cu handicap, conflicte/neînțelegeri între părinți, reevaluare măsură de protecție, minoră spitalizată,
– 4 vizite în teren și redactarea rapoartelor de vizită aferente (monitorizare situație minori în familie cu risc social etc),
– informare și consiliere socială părinți cu privire la: demersuri legale pentru rezolvarea unor conflicte familiale, obligații și drepturi părintești, beneficii și servicii sociale disponibile pe plan local pentru depășirea unei crize socio-economice cu care se confruntă familiile cu copii, informare și îndrumare părinte către instanță în vederea clarificării situației juridice minor,
– participare la procedura de evacuare a două familii din locuințe sociale, urmare adresei Biroului Juridic din cadrul Primăriei Năvodari.
Autoritate Tutelară:
– 2 adrese noi de la Judecătorie pentru efectuare anchetă socială, în dosar având ca obiect stabilirea domiciliului minor pe cale de Ordonanță Președințială,
– 2 anchete sociale solicitate de notariat și Judecătorie,
– 9 vizite în teren și redactarea rapoartelor aferente, actualizare evidență cazuri/compartiment corespondență cu Judecătoria/notariat,
– informare și consiliere socială părinți cu privire la: demersuri legale pentru rezolvarea unor conflicte familiale, divorț, cu privire la clarificarea juridică a situației copilului, prevederi legale privind plecarea unui părinte la muncă în străinatate.
Compartimentul Beneficii de Asistenţă Socială:
– s-a efectuat o deplasare în teren pentru oferire informații unei persoane vârstnice care a depus petiție la Primăria Năvodari solicitând informații cu privire la programul „Cald în casa ta” , conform H.C.L. Năvodari 246/19.08.2022
– s-au primit 3 solicitări privind programul ,,Cald în casa ta”, cf. H.C.L Năvodari 246/19.08.2022
– s-au primit 11 dosare indemnizație creștere copil și 9 dosare alocație de stat
– s-au efectuat 6 anchete sociale pentru acordarea dreptului la venitul minim garantat cf. prevederilor Lg. 416/2001
– s-au efectuat 6 anchete sociale privind reevaluarea condițiilor ce au stat la baza acordării dreptului la ajutor social la termenul de 6 luni, cf. prevederilor Lg. 416/2001
– s-a acordat sprijin unei persoane fără adăpost în demersurile privind depunerea cererii de acordare drept la venit minim garantat, locuință socială și Cantina Ajutor Social
– s-au efectuat 11 anchete sociale pentru reevaluarea condițiilor de acordare a prestației sociale privind alocația pentru susținere a familiei
– s-a efectuat o anchetă socială pentru verificarea condițiilor de acordare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, cf. OUG 113/2022
– s-a întocmit documentația privind prelungirea unui contract individual de muncă al unui asistent personal pentru un copil cu handicap
– s-a întocmit documentația privind suplimentul lunar pentru energie aferent lunii August 2022, cf Legii 226/2021.
Centrul de Zi pentru Copii (CZC):
– În prezent se află în evidența centrului 29 de beneficiari, din care 10 sunt incluși pe grupa gimnazială, iar 19 pe grupa primara, 4 pe consiliere psihologică.
– 2 cereri pentru admitere la centru, din care una este redirecționară de către Serviciul Autoritate Tutelară; pentru o solicitare s-a efectuat evaluarea în teren (ancheta sociala), dosarul fiind în lucru pentru propunere admitere la centru;
– o deplasare pe teren împreună cu asistentul social pentru persoane vârstnice pentru evaluarea unui beneficiar atât pentru acordare servicii de îngrijire la domiciliu, cât și pentru continuarea acordării unei mese calde prin Cantina de Ajutor Social;
– Menținerea derulării activității intergeneraționale ”Ora de teatru”; actiunea “Desene pe asfalt” în fața Gradiniței ”Pestișorul de Aur”
– Continuarea programului zilnic de recuperare școlară unde s-a identificat această nevoie
– S-a derulat programul de consiliere psihologică individuală și de grup, conform programărilor: ședinte individuale pentru copii, întâlnire săptămânală pentru dezvoltare personala de grup, completare fișe de evaluare psihologică, fișe de monitorizare, rapoarte trimestriale de monitorizare, fișe de servicii, programe personalizate de intervenții
– S-a asigurat activitatea de supraveghere a stării de sănătate a copiilor
Centrul de Zi pentru Persoane în Vârstă (CZPV):
– În prezent se află în evidența centrului 21 de beneficiari;
– S-a reorganizat săptămânal spațiul terapeutic pentru crearea unui cadru optim pentru beneficiari;
– S-a asigurat activitatea de asistență socială pentru beneficiarii centrului, respectiv: consiliere unui potențial beneficiar interesat de serviciile sociale din cadrul Centrului de Zi pentru Persoane în Vârstă; consiliere și îndrumare unui beneficiar din cadrul CZPV; actualizare instrumentele de monitorizare: fișă de reevaluare, plan de intervenție și fișă de monitorizare pentru trei beneficiari
– S-a asigurat activitatea de socializare și terapie ocupațională pentru beneficiarii centrului (discuții libere între beneficiari; ergoterapie; ludoterapie: jocuri de societate; meloterapie: audiții muzicale-muzică de relaxare și detensionare emoțională;completare rebus; expresie verbală: poveste terapeutică „Așteptări ale altora”;
– S-a organizat și sărbătorit ziua de naștere a unui domn beneficiar.
Unitatea de Îngrijire la Domiciliu (UID):
– Au fost oferite servicii sociale de îngrijire la domiciliu pentru vârstnicii/beneficiari ai Unității de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice. Astfel, opt vârstnici din orașul nostru au primit sprijin în efectuarea activităților uzuale ale vieții de zi cu zi, precum: igiena corporală și a eliminărilor, îmbrăcare/dezbrăcare, hrănire și hidratare, companie, efectuare cumpărături, menaj, etc.
– A fost întocmit dosarul personal pentru un vârstnic/solicitant de servicii UID. Au fost completate: cererea, ancheta socială, fișa de evaluare socio-medicală (geriatrică) și planul individualizat de intervenție;
– A fost oferită consiliere legată de cantină unui beneficiar UID.
Cantina de Ajutor Social
– acordarea a două mese zilnice (prânz și cină) pentru un număr de 50 de persoane (copii și adulți);
– 13 copii din Centrul de Zi pentru Copii au beneficiat de masa de prânz în cadrul Cantinei de Ajutor Social;
– 2 deplasări pe teren pentru a evalua situația a doi beneficiari din cadrul Cantinei sociale;
– au fost realizate două planuri individuale de intervenție pentru doi beneficiari din cadrul Cantinei sociale;
– consiliere si informare solicitanților care apelează la serviciile cantinei de ajutor social la sediul instituției;
– o întrevedere cu un aparținător în vederea monitorizării situației unui vârstnic din oraș
– 1 cerere de prelungire pentru acordarea unei mese calde prin cantina de ajutor social
– activități specifice de administrare, aprovizionare cu alimentele necesare și preparare hrană și activități zilnice de igienizare a tuturor suprafețelor: blocul alimentar, sala de servire a mesei, căi de acces, etc;
Măsuri de sprijin și Asistență Umanitară:
– informații privind mecanismul de decontare a cheltuielilor de hrana și cazare pentru persoanele fizice care găzduiesc refugiati din zona conflictului armat din Ucraina,
– persoanele deponente au fost anunțate pentru ridicarea sumelor cuvenite din casiere/s-au efectuat plăți prin virament bancar;
📍CLUBUL SPORTIV NĂVODARI
Calendar competițional
Secția de rugby seniori, duminică, 28 august, ora 11, stadion Flacăra, CS Năvodari – RC Gura Humorului, etapa a 2-a din play-out în Liga Națională de Rugby. Antrenori Cristian Husea, Cornel Suciu, Virgil Năstase.
Secția de fotbal juniori, marți, 23 august, ora 18, teren sintetic, meci amical CS Năvodari (juniori B1) – Kids București. Antrenor Adrian Manea.
Seniori, sâmbătă, 27 august, ora 18, Știința Acalab Poarta Albă – CS Năvodari. Antrenor Constantin Funda.
Juniori A1, sâmbătă, 27 august, ora 16, Știința Acalab Poarta Albă – CS Năvodari. Antrenor Florin Adam.
Juniori D2, miercuri, 24 august, ora 17,30, teren sintetic, CS Năvodari – Luceafărul Constanța. Antrenor Ciprian Cazan.
Juniori E2, joi, 25 august, ora 17, teren sintetic, CS Năvodari – FC Nana Juniors București. Antrenor Marius Claudiu Dinicu.
Secția de kempo, sportivii de la CS Năvodari se antrenează pentru Cupa New K1 Generation, programată în Sala Sporturilor din Năvodari, sâmbătă, 3 septembrie, de la ora 09.00. Antrenor Marcel Jipeanu.
Secția de volei, junioarele de la CS Năvodari se află într-un cantonament montan la Predeal între 23 și 27 august pentru a pregăti participarea în Campionatele Naționale de cadete și junioare organizate de Federația Română de Volei. Antrenor Robert Pererva.
Secția de șah, tinerii șahiști de la CS Năvodari a participat vineri, 26 și sâmbătă, 27 august la o competiție de șah rapid în parcul Oleg Danovski din Constanța, alături de cei mai buni sportivi din județ. Antrenor Daniel Panainte.
Sportivii celorlalte secții ale CS Năvodari își desfășoară antrenamentele în această perioadă pe plajă și în bazele sportive din oraș.
📍SC TERMICA DISTRIBUȚIE SRL
– Lucrări de pregătire asfaltare parcări, împietruire și amenajare borduri în zona străzilor A1 -A6