gazetajudeteana.ro

Gazeta Județeană

Câți bani a strâns în 2021 Primăria Mangalia din taxa de turist și taxa specială de dezvoltare și promovare a turismului

Avatar photo by

Sursa Ziarul Ampreuna

După ce anul trecut, Primăria Mangalia a instituit o taxă pentru fiecare turist care s-a cazat la unități de primire turistică din stațiunile din sudul litoralului, în cuantum de 5 lei pe zi, la finele anului 2021, administrația locală a adoptat un proiect de hotărâre prin care instituie și în anul 2022 taxă specială de dezvoltare și promovare a turismului, cuantumul acesteia fiind diferit în funcție de activitatea desfășurată de agenții economici.
Taxa se va percepe pentru fiecare activitate desfășurată, pentru fiecare punct de lucru și trebuie achitată până la data de 31 martie 2022. Proiectul de hotărâre a fost inițiat de primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu și a fost adoptat în unanimitate de cei 19 consilieri.

Potrivit proiectului de hotărâre, taxa specială este necesară pentru inițierea și realizarea programelor de dezvoltare și promovare, precum și de direcționare a destinației turistice către zona de sud a litoralului românesc.

„Taxa constituie venit cu destinație specială la bugetul local, fiind instituită din rațiuni de creștere a gradului de atractivitate și este fundamentată pe necesitatea inițierii programelor de dezvoltare și promovare turistică a municipiului Mangalia și a stațiunilor componente”, se arată în proiectul de hotărâre.

Taxa specială de dezvoltare și promovare se încasează de la operatorii economici respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale și persoane juridice, care își desfășoară activitatea în stațiunile Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun, Olimp și municipiul Mangalia, ținând cont de următoarele categorii de activități:

Potrivit directorului Direcției Turism și mediul de Afaceri din cadrul Primăriei Mangalia, Ana Maria Gheorghe, în 2021 s-au încasat aproximativ 800.000 de lei.

„Este o taxă veche. Banii strânși au fost folosiți la târgurile de turism, la materialele de promovare în centrele de promovare turistică, pentru promovarea zonei. Avem aproximativ  2.000 de autorizații de funcționare emise, iar de la an la an numărul acestora a crescut pedntru că zona este în plină dezvoltare”, ne-a declarat Ana Maria Gheorghe.

Pentru ce sunt folosiți banii din această taxă
Așa cum se arată în Regulamentul de stabilire și aplicare a taxei speciale de dezvoltare și promovare a turismului prin instituirea taxei speciale pentru dezvoltarea și promovarea turismului în municipiul Mangalia se vizează următoarele obiective:

realizarea unui sistem de signalistică turistică unitară pe destinație;
dezvoltarea unui site integrat al destinației turistice;
realizarea de aplicații on-line specifice destinației;
realizarea de hărți turistice on-line care pot fi încărcate apoi în Google maps și alte aplicații similare;
realizarea unor producții tip google museums pentru obiectivele istorice de interes local (muzee, biserici, situri etc.);
realizarea de proiecte tip smart-destination și green-destinations, realizarea unor programe de „Basic Hos- pitality Services” (ex. training pentru prestatori de servicii direcți, cum sunt șoferii de taxi, ghizi, vânzători );
realizare de up-dates pentru strategia turistică a destinației;
alte acțiuni, obiective, proiecte de dezvoltare ale municipiului Mangalia;
promovarea obiectivelor turistice din municipiul Mangalia şi a destinaţiei turistice Mangalia și stațiunile adiacente, în ansamblul ei, în vederea creşterii numărului de turişti;
susţinerea evenimentelor cultural-artistice cu potenţial de atragere a turiştilor în municipiul Mangalia;
creşterea calităţii şi crearea de noi servicii publice destinate turiştilor;
crearea, promovarea şi consolidarea brandului turistic al municipiului Mangalia;
dezvoltarea de proiecte, finanţate din fonduri europene direct legate de activitatea turistică;
participarea şi înscrierea oraşului în reţele/organizaţii/structuri europene sau globale care pot conduce la valorificarea superioară a potenţialului turistic al municipiului Mangalia;
îmbunătăţirea şi gestionarea informaţiilor de interes turistic de pe cele mai importante platforme turistice online.
Cât privește taxa de turist, implementată pentru prima dată anul trecut, Ana Maria Gheorghe ne-a declarat că municipalitatea din Mangalia a încasat în 2021 suma de 8 milioane de lei bani pe care, de asemenea îi va folosi pentru dezvoltarea infrastructurii din stațiunile din sudul litoralului. Și anul acesta cuantumul taxei se păstrează același. „Nu ai cum să te dezvolți fără taxe speciale”, a conchis directorul Direcției Turism și mediul de Afaceri din cadrul Primăriei Mangalia.

You may also like